rii jest to bardzo proste,...jednak jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie łatwe. Przy pozycjonowaniu należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych na przykład: położenie geograficzne gdzie dana witryna zakłada swoją działalność, ilość konkurencji i wiele innych istotnych rzeczy. Tak jak już wspominałem jest to proces, więc na konkrety trzeba czasami poczekać kilka miesięcy. Mamy mnogość metod pozycjonowania, ale o tym w innej części artykułu.
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
SEO jako dziedzina biznesu w Polsce jest świeża, co nie oznacza, ze nie ma konkurencji na tym rynku. Ponieważ jest już teraz bardzo wiele firm , które zajmują się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, jednak nie każdy się do takiej pracy nadaje. Potrzebna jest ogromna wiedza na temat działania wyszukiwarek oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Etyczne i nieetyczne seo
Pozycjonować można na wiele sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Właściwe pozycjonowanie to metody w pełni etyczne i legalne, z założenia są takie aby nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Ta metoda pozycjonowania jest tą, która gwarantuje długotrwałe i stałe efekty, brak ryzyka wyrzucenia strony z pozycji. Jest również blackhat pozycjonowaie jest to totalne przeciwieństwo i często daje szybki krótkotrwały efekt i prawie zawsze kończy się na wyrzuceniu strony w wyszukiwarce. Smutne jest to, że wiele firm używa tą właśnie metodę, co na szczęście jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Dobór fraz, czyli ważne zadanie
Dobór słów kluczowych to istotna kwestia, gdyż od tego zależy czy nasza witryna na dane słowa pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla wprawnego Seo'wca kwestia doboru fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, gdyż mogą one nie zgadzać się z treścią strony i absolutnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co pewnie skończy się brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Ewolucja wyszukiwania w sieci
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych